
Growth Manager

Growth Manager
HET PERFECTE VISITEKAARTJE VOOR MEER BRAND AWARENESS
“Bij Oosterhof Sign Factory geloven we in de kracht van de juiste signing op de juiste plek. Dan val jij op wanneer je op moet vallen met de juiste boodschap!”
En dat zou ook moeten gelden voor je website, zo vonden Bob en Ron Oosterhof van Oosterhof Sign Factory. Niet alleen is een aantrekkelijke website belangrijk voor je bedrijf als visitekaartje, maar ook is een goede website belangrijk voor de groei van je klantenbestand. Zo gezegd, zo gedaan – en dus gingen we aan de slag.
Grond onderzoeken & Zaadjes planten
Hoe maken we de website gebruiksvriendelijker voor de potentiële klanten van Oosterhof Sign Factory? En hoe zorgen we ervoor dat huidige klanten niet afschrikken van een volledige nieuwe site? Dat waren de belangrijkste vraagstukken voor de nieuwe website van Oosterhof Sign Factory.
Door een grondige analyse uit te voeren kwamen we erachter wat de grootste bottlenecks waren. Zo werd bijvoorbeeld duidelijk dat de website een stuk gebruiksvriendelijker kon, maar ook waren er op het gebied van marketing en advertentie-activiteiten nog onbenutte kansen voor Oosterhof Sign Factory. Ze maakten nog geen gebruik van paid advertisements en er was op de website geen goede tracking geïmplementeerd.
Tijdens de onderzoeksfase brachten we alle kansen in kaart en plantte we de eerste zaadjes voor de groei; een nieuwe digitale strategie, bestaande uit meerdere fases geheel gericht op het genereren van nieuwe leads. De eerste fase? Een nieuwe website.
Zaadjes voeden & Plantjes Verzorgen
Met een duidelijke strategie en missie konden we beginnen aan de uitvoering, ofwel, het voeden van de zaadjes en de verzorging van de plantjes.
Oosterhof Sign Factory heeft als missie om te zorgen dat elk bedrijf kan opvallen met signing. Echter moeten ze zelf online ook opvallen. Tijdens het bouwen van de website hebben we hier dan ook zorgvuldig rekening mee gehouden. Aldus kozen we voor een modern nieuw design met frisse kleuren en een goed uitgewerkte user experience. Ofwel: Een goed functionerende website die niet afleid van de producten en diensten van Oosterhof Sign Factory, maar wel echt opvalt en in het oog springt. Op deze manier houden we aandacht van de websitebezoekers vast en verlagen we de bouncerate van de website.
Als een website moeilijk te navigeren is, is de kans groot dat je website bezoekers afhaken. Daarom hebben we ook het menu van Oosterhof Sign Factory onderhanden genomen. Alle producten en diensten van Oosterhof Sign Factory zijn direct en duidelijk in kaart gebracht, waardoor het nu stukken makkelijker is om door de website te navigeren.
Omdat een groot deel van het realiseren van de groeiambitie draait om het genereren van meer leads, was het van essentieel belang dat het makkelijker werd voor de website bezoekers om hun gegevens achter te laten. Daarom hebben we op elke pagina een contactformulier geïntegreerd zodat potentiële leads contact kunnen opnemen of een offerte kunnen opvragen. Lekker makkelijk én wel zo handig.
Door de klant en de user-experience centraal te stellen hebben we een website opgeleverd die niet alleen gebruiksvriendelijk is, ook SEO-technisch hebben we al verbeteringen kunnen doorvoeren. Met duidelijke en overzichtelijke headings en geïmplementeerde tracking zullen we de komende tijd de eerste data en resultaten gaan verzamelen.
Gewassen oogsten & Wortels onder de grond
Nu de eerste basis staat en we de eerste resultaten hebben geoogst, begint de tweede fase van de digitale strategie; het optimaliseren van de website en het adverteren. Met een mooi nieuw functioneel design kunnen we beginnen om de website verder te optimaliseren. Zo kunnen we bijvoorbeeld nauwlettend in de gaten houden welke pagina’s goed worden bezocht en de website SEO-technisch optimaliseren zodat de website beter rankt op Google.
Daarnaast kunnen we nu beginnen met een passende marketing en advertentiestrategie. Tijdens de grondonderzoek fase hebben we de doelgroepen in kaart gebracht en deze kunnen we nu targetten met passende advertenties op verschillende kanalen zoals LinkedIn en Google. Op deze manier kunnen we meer waardevolle traffic naar de website genereren, wat zal resulteren in meer kwalitatieve leads.
Met een tevreden klant en positieve eerste resultaten zijn we blij om te mededelen dat we nog lang samen zullen werken met Oosterhof Sign Factory. Door onze unieke methode kunnen we Oosterhof Sign Factory blijven helpen om nieuwe klanten aan te trekken en hierdoor te blijven groeien. We blijven optimaliseren, resultaten meten en analyseren en campagnes uitvoeren.
Ben je benieuwd hoe Growing Lemon jouw bedrijf kan helpen groeien? Of heb je ook een partner nodig om jouw website te optimaliseren of jouw marketing en advertentie strategie uit te voeren? Neem gerust contact met ons op, wij kijken graag hoe wij je kunnen helpen om jouw groeiambitie te realiseren.