Foto van Koen Nanninga
Koen Nanninga

Ads Growth Specialist

Foto van Koen Nanninga
Koen Nanninga

Ads Growth Specialist

Gering Hout & Beton - Van offline succes naar online overwinning VAN ONBENUTTE KANSEN NAAR ONLINE GROEI

Gering Hout & Beton maakt de sprong van traditionele marketing naar een combinatie met online strategieën, wat resulteerde in groei voor het bedrijf.

“Gering Hout & Beton, trots op meer dan 60 jaar creatief vakmanschap met passie! De ‘Gering schutting’ is niet voor niets al meer dan 60 jaar een begrip in Twente, Gelderland en over de grens in Duitsland.” 

In een snel veranderende wereld is online zichtbaarheid cruciaal voor zakelijk succes. Voor Gering Hout & Beton, een toonaangevende speler op de markt voor schuttingen en overkappingen in Twente, Gelderland en Duitsland, was dit een belangrijke uitdaging. Hoewel ze lokaal een sterke naamsbekendheid en succes hadden door traditionele marketing, was hun online aanwezigheid nog onvoldoende om deze successen te weerspiegelen.

GROND ONDERZOEKEN & ZAADJES PLANTEN

Het probleem

Hoewel Gering Hout & Beton al succesvol was in het voeren van effectieve offline campagnes, bleken er op online gebied nog kansen te liggen. Met name op het gebied van SEA (Search Engine Advertising). In het verleden waren er al weleens Google Ads campagnes gedraaid, maar deze hadden niet het gewenste resultaat behaald. Na een analyse van de in het verleden gedraaide Google Ads campagnes, zagen we een aantal tekortkomingen en onbenutte kansen waar we op konden inspelen om van deze Google Ads campagne een succes te maken. 

ZAADJES VOEDEN & PLANTJES VERZORGEN

De oplossing

Voor Gering Hout & Beton hebben we besloten om de bestaande Google Ads campagnes volledig opnieuw in te richten en een doelgerichte structuur te implementeren. Deze herstructurering was noodzakelijk om de efficiëntie van de advertenties te verhogen en om beter aan te sluiten bij de specifieke behoeften van de doelgroep.

We begonnen met het analyseren van de historische prestatiegegevens en hebben op basis daarvan de advertentiegroepen geherstructureerd. Elke groep werd specifiek afgestemd op verschillende segmenten van de markt, zoals schuttingen, overkappingen en poorten. Door deze segmentatie konden we de advertenties veel gerichter inzetten, wat leidde tot een hogere relevantie en betere gebruikerservaring. Daarnaast hebben we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om er zeker van te zijn dat alle relevante zoektermen in de advertentie werden opgenomen. 

Nadat de vernieuwde Google Ads campagnes live zijn gegaan, zijn we deze wekelijks gaan optimaliseren door irrelevante zoekwoorden waarop de advertenties werden getoond te verwijderen. Zo konden we het aantal irrelevante kliks verminderen en de CPL (Cost per Lead) zo laag mogelijk houden. 

GEWASSEN OOGSTEN & WORTELS ONDER DE GROND

De Resultaten

De geoptimaliseerde SEA-campagne heeft al snel mooie aantoonbare resultaten opgeleverd voor Gering Hout & Beton. Zo heeft de campagne in minder dan 3 maanden al 42 offerteaanvragen voor schuttingen gegenereerd. Daarnaast zijn er vanuit de campagne nog 6 contactformulieren ingevuld voor de andere producten die Gering Hout & Beton naast schuttingen nog aanbiedt.

Toekomst

Onze toekomstige werkzaamheden zullen zich richten op het verder uitbouwen van onze SEA strategie en het blijven optimaliseren van de huidige Google Ads. Naast onze SEA werkzaamheden hebben we ook een SEO strategie ontwikkeld, die we in de komende periode zullen implementeren. De focus van deze gecombineerde SEA en SEO inspanningen ligt op het versterken van de online aanwezigheid en het genereren van een continue stroom van leads die kunnen converteren naar verkoop. 

Wil jij met jouw bedrijf ook gaan adverteren in zoekmachines? Heb je hulp nodig om meer bezoekers naar je website te trekken? Of loop je vast bij het genereren en converteren van leads? Vraag dan nu een gratis blauwdruk aan of neem contact met ons op. We zijn er om je te ondersteunen!